Προβληματισμοί για την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση

Προβληματισμοί για την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση

Προβληματισμοί για την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση

Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης

Δείτε την ανακοίνωση σε μορφή pdf εδώ

 

Το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, στο οποίο συμμετέχουν μέλη των ελληνικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης της χώρας, παρακολουθεί με ανησυχία τα δημοσιεύματα σχετικά με την πρόθεση του  Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την εισαγωγή πτυχιούχων Τμημάτων Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) στο νηπιαγωγείο προκειμένου να αναλάβουν τη διδασκαλία της φυσικής αγωγής.

Βασική επιδίωξη της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας όπως προκύπτει από την έρευνα και τεκμηριώνεται από τη σχετική διεθνή βιβλιογραφία, είναι να μάθουν να στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Γι’ αυτό οι υποψήφιοι νηπιαγωγοί παρακολουθούν μαθήματα σχετικά και με την φυσική και ψυχοκινητική αγωγή των παιδιών προσχολικής ηλικίας και εμπλέκονται στην πραγματοποίηση σχετικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της πρακτικής τους άσκησης. Θεωρούμε ότι μόνο οι εκπαιδευτικοί που έχουν την κατάλληλη ειδίκευση, γνώση και εμπειρία για την ολόπλευρη προσέγγιση των μικρών ηλικιών και τη διεπιστημονική προσέγγιση των θεματικών ενοτήτων που αναλυτικού προγράμματος σπουδών, μια εκ των οποίων είναι η φυσική αγωγή, μπορούν να αναλάβουν εκπαιδευτικό έργο στα νηπιαγωγεία. Αν η επιπλέον επιμόρφωση των νηπιαγωγών στην φυσική και ψυχοκινητική αγωγή θεωρείται απαραίτητη, αυτή θα πρέπει, προς όφελος των παιδιών, να διασφαλιστεί δωρεάν και με συστηματικό τρόπο.

Φαίνεται όμως ότι το Υπουργείο επιθυμεί να εφαρμόσει την εξαγγελθείσα από το 2020 εισαγωγή ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τα παραπάνω επιστημονικά δεδομένα. Το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης προβληματίζεται για τις συνέπειες της αποδυνάμωσης του ενιαίου χαρακτήρα του προγράμματος σπουδών προσχολικής εκπαίδευσης και της φιλοσοφίας μιας ολιστικής εκπαιδευτικής προσέγγισης μέσω της εισαγωγής ειδικοτήτων στο νηπιαγωγείο.

Συγκεκριμένα, μία τέτοια επιλογή θα οδηγήσει σε διασπασμένες και ασύνδετες μεταξύ τους δραστηριότητες και θα καταστρατηγήσει τον χαρακτήρα και τις επιδιώξεις της προσχολικής εκπαίδευσης, μετατρέποντας το νηπιαγωγείο σε έναν τύπο σχολείου με όλα τα αρνητικά του κατακερματισμού των μαθησιακών αντικειμένων που πλήττει τις υπόλοιπες βαθμίδες της εκπαίδευσης και με συνέπειες στην μάθηση και την ευημερία των παιδιών.

Καλούμε τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να προχωρήσει σε διαβούλευση με αρμόδιους φορείς, όπως είναι τα Πανεπιστημιακά Τμήματα Προσχολικής Εκπαίδευσης, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων τους, το Δίκτυο Πρακτικών Ασκήσεων των Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, πριν από τη λήψη σχετικών αποφάσεων, αν τελικά ο γνώμονας είναι το όφελος των μικρών παιδιών.

Τα μέλη του Δικτύου

Ανδρούσου Αλεξάνδρα, Καθηγήτρια Διδακτικής Μεθοδολογίας και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικού Υλικού, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Αυγητίδου Σοφία, Καθηγήτρια Παιδαγωγικής – Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών, Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Βελλοπούλου Αγγελική, Ε.ΔΙ.Π., Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η., Πανεπιστημίου Πατρών

Βίτσου Μάγδα, Ε.ΔΙ.Π., Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Βρετουδάκη Ελένη, Ε.ΔΙ.Π. Προσχολικής Παιδαγωγικής, Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστημίου Κρήτης

Γκαραγκούνη-Αραίου Φωτεινή, Ε.ΔΙ.Π., Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Γκλούμπου Αλεξάνδρα, Ε.ΔΙ.Π., Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Γκόρια Σοφία, Ε.ΔΙ.Π. Προσχολικής Παιδαγωγικής: Θεωρία και μεθοδολογία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Γρηγοράκης Γιάννης, Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης

Κακανά Δόμνα, Καθηγήτρια Θεωρίας Προσχολικής Εκπαίδευσης, Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Καμπεζά Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Προσχολικής Παιδαγωγικής, Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η., Πανεπιστημίου Πατρών

Καραδημητρίου Κώστας, Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικής και Εφαρμογών για την Τυπική και την Άτυπη εκπαίδευση, Τ.Ε.Ε.Π.Η. Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Κυριακοπούλου Νατάσσα, Ε.ΔΙ.Π., Τ.ΕΑ.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Μιχαλοπούλου Κατερίνα, Καθηγήτρια Θεωρίας και Μεθοδολογίας Δραστηριοτήτων Νηπιαγωγείου, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Μπιρμπίλη Μαρία, Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής στην προσχολική  εκπαίδευση, Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Μπότσογλου Καφένια, Καθηγήτρια Παιδαγωγικών, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Νικολιδάκη Σοφία, Ε.ΔΙ.Π, ΠΤΠΕ Πανεπιστημίου Κρήτης

Οικονομίδης Βασίλειος, Καθηγητής Προσχολικής Παιδαγωγικής, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Κρήτης

Παπαδοπούλου Ευαγγελία, Επίκουρη Καθηγήτρια Διδακτικής των Μαθηματικών, Π.Τ.Ν., Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Παπανδρέου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Σύγχρονων Παιδαγωγικών Προσεγγίσεων και Προγραμμάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης, Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Παππά Μαρία, Ε.ΔΙ.Π. Τ.Ε.Π.Α.Ε. Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Σιάτρας Αναστάσιος, Επίκουρος Καθηγητής Εφαρμοσμένης Κριτικής Παιδαγωγικής στην Προσχολική και Πρωτοσχολική Εκπαίδευση, Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Σιδηροπούλου Χριστίνα, Ε.ΔΙ.Π. Διδακτικής Μεθοδολογίας – Πρακτικής Άσκησης, Π.Τ.Ν. Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας

Σοφού Ευστρατία, Επίκουρη καθηγήτρια Γενικής Παιδαγωγικής, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Σφυρόερα Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικής της Διδακτικής Πράξης, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Ελένη Τσαλαγιώργου, Ε.ΔΙ.Π., Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τσάφος Βασίλης, Καθηγητής Παιδαγωγικής Θεωρίας και Αναλυτικών Προγραμμάτων, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Φάκου Αιμιλία, Ε.ΔΙ.Π. Κοινωνιολογίας των Παιδαγωγικών Πρακτικών, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Χαραβιτσίδης Πέτρος, Επίκουρος Καθηγητής Κριτικής Θεωρίας και Εκπαιδευτικήςς Πράξη σε σχολικά πλαίσια, Τ.Ε.Α.Π.Η. Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Χατζοπούλου Κατιφένεια Αγγελική, Ε.ΔΙ.Π. ΤΠΔΜΒ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

todadmin

Μία σκέψη στο “Προβληματισμοί για την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην προσχολική εκπαίδευση

  1. Αλήθεια τώρα? Ζητάμε εδώ και χρόνια, να μπούνε ειδικότητες, να παίρνουμε μια ανάσα, και έρχονται οι βολεμενες στον”Ξαπλωπουλο” που λέγεται Πανεπιστήμιο, να μας πούνε ότι δεν είναι σωστό!!!
    Ας έρθουν με 25 μικρά, με την σημερινή αγωγή που (δεν) έχουν, και να μας πούνε αν θα προλαβαίνουν να πιούνε νεράκι!
    Πίσω από ένα γραφείο, μίλια μακριά από τα νηπιαγωγεία, βγάζω και εγώ ανακοινώσεις.
    Άντε, γιατί το δούλεμα έχει ξεφύγει πια!!!!!😡😡😡

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *